본문 바로가기

내 강의실

최근 수강강좌 목록

현재 진행중인 강좌(청강제외)만 출력됩니다.

최근접속순 최대 10개 강좌만 표시됩니다.

K-MOOC
K-MOOC 학점은행제

현재 진행중인 수강강좌가 없습니다.

수강신청 하러가기 →

현재 진행중인 수강강좌가 없습니다.

수강신청 하러가기 →
한국어
  • 한국어
  • ENGLISH

배우고 싶은 강좌를 찾아보세요.

추천 강좌

    다국어 설정

    강좌소개

    강좌 소개

    수업내용/목표

    [학습목표]
    이 과정의 목적은 이야기(개인 또는 소설)를 읽은후자신의이야기를 작성함으로써 학생들의 읽기 및 쓰기 능력을 향상시키는것입니다.
    학생들은 또한 수업 시간에그들의이야기를 공유하고토론함으로써 그들의 어휘력과 말하기 능력을 향상시킬 수 있을것입니다.
    이 과정은 학생들의말하기능력뿐만 아니라 읽기와쓰기를 돕기 위해 고안되었습니다.
    [학습내용]
    서술형 에세이와 개인적인 이야기를 읽음으로써, 학생들은그들의말하기와 쓰기 기술을 연습할수 있을 것이다.
    작문 과정과는 달리, 이 과정은 개인적인 경험과 그들의 기존기술을 강화하거나 향상시킬 수 있는 서술형 글쓰기 기술의중요성에 초점을 맞출 것이다.
    첫 번째 학생들은 작가들이"이야기를말하기" 위해 어떻게 언어를 조립하는지 보기 위해 몇 가지 이야기를 읽고 토론할것이다.
    그리고 나서, 학생들은서술형쓰기로 넘어가기 전에 서술형 쓰기를 공부할것이다.
    마지막으로, 학생들은 개인적인 이야기를 들려주는 세련된 에세이(최종)를 제작할 것이다.
    학생들은 그들의 마지막프로젝트를 위해 "A Narrow Escape" 또는"AScar Story"와 같은 몇 가지 글쓰기프롬프트 중에서 선택할 수 있다.

    홍보/예시 영상

    강좌 운영 계획

    강의계획서
    주차주차명차시명과제
    1주차1차시1퀴즈1
    차시2토론
    2주차2차시1토론
    중간시험
    3주차3차시1상호평가
    기말시험

     

    주차

    주차명

    (주제)

    주차별 학습 목표

    차시

    차시명

    강좌운영방법

    학습내용

    수업 방법

    평가 방법

    학습 자료

    1

    Introduction; writing assessment

    Assessment

    1-1.

    “Uncle Kwok(1)”

    Video

    -

    Pdf, PPT

    1-2.

    “Uncle Kwok(2)”

    1-3.

    “Uncle Kwok(3)”

    2

    Students will read a narrative essay and discuss it inclass

    Descriptive writing; students will write a descriptiveparagraph.

    Students will observe the style of writing by the author anddiscuss writing strategies

     

    2-1.

    “Beyond the Sun(1)”

    Video

    -

    Pdf, PPT

    2-2.

    “Beyond the Sun(2)”

    2-3.

    “Beyond the Sun(3)”

    3

    Descriptive writing; students will write a descriptiveparagraph

    Students will observe the style of writing by the author anddiscuss writing strategies

    3-1

    “An American Journey(1)”

    Video

    -

    Pdf, PPT

    3-2

    “An American Journey(2)”

    3-3

    “An American Journey(3)”

    4

    Descriptive writing; students will write a descriptiveparagraph.

    Students will observe the style of writing by the author anddiscuss writing strategies

    4-1

    “The Struggle to be an All-American Girl(1)”

    Video

    -

    Pdf, PPT

    4-2

    “The Struggle to be an All-American Girl(2)”

    4-3

    “The Struggle to be an All-American Girl(3)”

    5

    To write a narrative paragraph; to organize ideas usingchronological development

    Essay Discussion

    To write a narrative paragraph; to organize ideas usingchronological development

    Students will observe the style of writing by the author anddiscuss writing strategies

    5-1

    “Working at Wendy’s(1)”

    Video

    -

    Pdf, PPT

    5-2

    “Working at Wendy’s(2)”

    5-3

    “Working at Wendy’s(3)”

    6

    To write a narrative paragraph; to organize ideas usingchronological development

    Students will observe the style of writing by the author anddiscuss writing strategies

    6-1

    “More Room(1)”

    Video

    과제

    Pdf, PPT

    6-2

    “More Room(2)”

    6-3

    “More Room(3)”

    7

    To write a narrative paragraph; to organize ideas usingchronological development

    Students will observe the style of writing by the author anddiscuss writing strategies

    7-1

    “The Sanctuary of School(1)”

    Video

    -

    Pdf, PPT

    7-2

    “The Sanctuary of School(2)”

    8

    Mid-Term Exam

    9

    Memoir: The contemporary memoir defined. Short and long memoirs.Finding the “who cares?" in your story. Focusing on an aspect ofyour life. Types of memoirscomingof age, adversity, relationship, career, travel.

    Writing about one’s life experiences

    9-1

    “Blue Collar Brilliance(1)”

    Video

    -

    Pdf, PPT

    9-2

    “Blue Collar Brilliance(2)”

    10

    Finding a major dramatic question. Shaping a beginning, middle, andend. The difference between short and long plots. Pros and cons ofoutlining.

    Thinking of real people as characters. Making charactersdimensional through desire and contrasts. Creating characterprofiles. Showing vs. Telling. Methods for showingcharacters.

    Writing about one’s life experiences

     

    10-1

    “From an American Childhood(1)”

    Video

    -

    Pdf, PPT

    10-2

    “From an American Childhood(2)”

    10-3

    “From an American Childhood(3)”

    11

    The importance of scene. Turning real life conversations intodialogue. Quotation marks and tags. Stage directions. Summarizeddialogue. Characterization through dialogue. Subtext.

    Writing about one’s life experiences

     

    11-1

    “On Going Home(1)”

    Video

    과제

    Pdf, PPT

    11-2

    “On Going Home(2)”

    11-3

    “On Going Home(3)”

    12

    Types of memoirscomingof age, adversity, relationship, career, travel.

    Finding a major dramatic question. Shaping a beginning, middle, andend. The difference between short and long plots. Pros and cons ofoutlining.

    Writing about one’s life experiences

    12-1

    “Sight into Insight(1)”

    Video

    -

    Pdf, PPT

    12-2

    “Sight into Insight(2)”

    12-3

    “Sight into Insight(3)”

    13

    Thinking of real people as characters. Making charactersdimensional through desire and contrasts. Creating characterprofiles. Showing vs. Telling. Methods for showingcharacters.

    Writing about one’s life experiences

     

    13-1

    “Where I Lived and What I Lived For(1)”

    Video

    -

    Pdf, PPT

    13-2

    “Where I Lived and What I Lived For(2)”

    13-3

    “Where I Lived and What I Lived For(3)”

    14

    Creating setting through time, place, and weather. Description ofsetting. Mood and emotion of setting. How to manipulate timethrough pacing. Flashbacks.

     

    14-1

    “Under the Influence(1)”

    Video

    -

    Pdf, PPT

    14-2

    “Under the Influence(2)”

    14-3

    “Under the Influence(3)”

    15

    Final Projects Due

     

    강좌운영팀 소개

    교수자

    Jeffrey Alan Miller professor
    Jeffrey Alan Miller 교수
    - [소 속] 우송대학교 엔디컷
    - [최종학력] 1989년 웨스턴 일리노이 대학교 영어학 석사
    - [주요저서] 전쟁의 잔재, 나는 크리스마스에 집에 있을 거야
    - [수상이력] 미국 군사작가협회가 남긴 전쟁 문학 소설 부문 1위,
    미국 군사작가회의 한국전쟁문학 부문 2위

    강좌지원팀

    조교
    조교
    한국대학교 전산학 박사과정
    E-mail: abc@example.com

    강좌 수강 정보

    이수/평가정보

    이수/평가정보
    과제명퀴즈토론중간고사기말고사
    반영비율10%30%20%40%

    ※ 총 60% 이상 점수 획득 시, 이수증을 발급받을 수 있습니다.

    강좌 수준 및 선수요건

    이 강좌는 유익한 내용이 다수 포함되어 있습니다.

    교재 및 참고문헌

    이 강좌는 여러가지 참고자료가 많이 있습니다.

    자주 묻는 질문

    강좌 교재가 따로 있나요?

    네. 있습니다.

    강좌 교재가 따로 있나요?

    네. 있습니다.

    제목

    소제목

    내용

     

    미리보기

    분야 인문 (언어 · 문학)

    난이도 교양

    운영기관 우송대학교

    이수증 미발급

    주차 15 주

    학습인정시간 18시간 00분 (13시간 22분)

    수강신청기간 24.08.31 ~ 24.12.10

    강좌운영기간 24.09.09 ~ 24.12.20

    전화번호 042-630-9396

    자막언어 한국어 외 1건

    강좌언어 한국어(ko)

    추천강좌
    같은기관강좌