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Hospitality Customer Behavior and Insights 종료(청강) 이수증
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Hospitality Customer Behavior and Insights
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강좌소개
강좌 소개
홍보/예시 영상
강좌 운영 계획
주차 | 주차명 (주제) | 주차별 학습 목표 | 차시 | 차시명 | 강좌 운영방법 | ||
학습내용 | 수업방법 | 평가방법 | 학습자료 | ||||
1 | Introduction to Consumer Behavior in Hospitality Industry | ⋅Understandmeanings and significances of customer behavior | 1-1 | Definitions of customer behavior | 강좌 영상 (15분×3개) |
| PPT, PDF |
1-2 | Customer behavior VS consumer behavior | ||||||
1-3 | Significance of studying customer behavior | ||||||
2 | Customers of hospitality businesses(1) | ⋅Understandmeanings of customers and characteristicsofeach types of customers | 2-1 | Definitions of customers | 강좌 영상 (15분×3개) | 과제 | PPT, PDF |
2-2 | Classifications of customers(1) - Classifications in terms of academic | ||||||
3 | Customers of hospitality businesses(2) | ⋅Explainthe main characteristicsofeach type of customer segment | 3-1 | Classification of customers(2) - Classification in terms of marketing
| 강좌 영상 (15분×3개) | 과제 | PPT, PDF |
4 | Determinants or factor influencing customer behavior | ⋅Analyzethe extent to which each factor influences customer behavior. | 4-1 | Determinants or factors influencing customer behavior | 강좌 영상 (15분×3개) | 과제 | PPT, PDF |
5 | Customer’s purchasing decision -making process | ⋅Explainunique characteristicsofhospitality products and customer’s purchasing decision-makingprocess | 5-1 | Hospitality product | 강좌 영상 (15분×3개) | 과제 | PPT, PDF |
6 | Customer motivations(1) | ⋅Explainthe meanings, characteristics, and significances of customermotivations | 6-1 | Definition of motivationsandcustomer motivations | 강좌 영상 (15분×3개) | 과제 | PPT, PDF |
6-2 | Characteristics of customermotivations | ||||||
6-3 | Importance of studying customer motivations | ||||||
6-4 | Challenges in studying customer motivations | ||||||
7 | Review of the content | ⋅Reviewof the content before midterm examination | 7-1 | Review of the content before midterm examination | 강좌 영상 (15분×3개) | 퀴즈 | PPT, PDF |
8 | Midterm examination | ||||||
9 | Customer motivations(2) | ⋅Applythe customer motivation theories/concepts to examinecustomermotivations | 9-1 | Customer motivation theories & concepts | 강좌 영상 (15분×3개) | 과제 | PPT, PDF |
10 | Customer experiences(1) | ⋅Applythe concepts of on-site customer to examinecustomerexperiences | 10-1 | Definitions of customer experiences | 강좌 영상 (15분×3개) | 과제 | PPT, PDF |
10-2 | Characteristics of customerexperiences | ||||||
10-3 | Concepts for the study of on-site customer experiences | ||||||
11 | Customer experiences(2) | ⋅Applythe concepts of post-experiences to examine the customers’post-experiences | 11-1 | Examples of research on customer experiences Definition and characteristicsofpost-experiences Concepts for the study of post-experiences | 강좌 영상 (15분×3개) | 과제 | PPT, PDF |
12 | Interactions between customers and hosts of the hospitalitybusiness(1) | ⋅Applythe concepts on interactions between customers and hosts to examinethis issue in various contexts | 12-1 | The nature of interactionsbetweencustomers and hospitality business | 강좌 영상 (15분×3개) | 과제 | PPT, PDF |
12-2 | Types of hosts in hospitality business | ||||||
12-3 | Concepts for the study of interactions between customers and hostof hospitality business(1) | ||||||
13 | Interactions between customers and hosts of the hospitalitybusiness(2) | ⋅Applythe concepts on interactions between customers and hosts to examinethis issue in various contexts | 13-1 | Concepts for the study of interactions between customers and hostof hospitality business(2) | 강좌 영상 (15분×3개) | 과제 | PPT, PDF |
14 | Review of the content | Review of the content for the final examination | 14-1 | Review of the content for the final examination | 강좌 영상 (15분×3개) | 퀴지 | PPT, PDF |
15 | Final examination | ||||||
강좌운영팀 소개
교수자

- Raweewan Proyrungroj 교수
- -[소 속] 현) 우송대학교 글로벌호텔매니지먼트학부
- -[최종학력] Bedfordshire 대학에서 관광경영학 박사
- -[수상이력] 1. 수안 수난다 라자브하트 국제대학, 우수 청년연구원상(2016) 2. 태국 기독교
- 대학,
- 학술
- 분야 전문가상
- E-mail: raweewan_pr@wsu.ac.kr
- 교수
강좌지원팀

- 조교
- 한국대학교 전산학 박사과정
- E-mail: abc@example.com
강좌 수강 정보
이수/평가정보
| 과제명 | 퀴즈 | 과제 | 중간고사 | 기말고사 |
|---|---|---|---|---|
| 반영비율 | 20% | 20% | 20% | 60% |
※ 총 60% 이상 점수 획득 시, 이수증을 발급받을 수 있습니다.
강좌 수준 및 선수요건
이 강좌는 유익한 내용이 다수 포함되어 있습니다.
교재 및 참고문헌
이 강좌는 여러가지 참고자료가 많이 있습니다.
자주 묻는 질문
강좌 교재가 따로 있나요?
네. 있습니다.
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